영어이야기

3분 TED로 공부하기: Try something new for 30 days

해피밀:D 2022. 7. 3. 01:06

https://www.ted.com/talks/matt_cutts_try_something_new_for_30_days

 

Try something new for 30 days

Is there something you've always meant to do, wanted to do, but just ... haven't? Matt Cutts suggests: Try it for 30 days. This short, lighthearted talk offers a neat way to think about setting and achieving goals.

www.ted.com

i felt like i was stuck in a rut

나는 틀에 박힌 기분이었다

 

stuck in a rut 틀에 박혀 있다

 

i gave up my job because i felt i was stuck in a rut 나는 판에 박힌 생활에 갇혀 있다는 기분이 들어 직장을 그만두었다.

 

The first was, instead of the months flying by, forgotten, the time was much more memorable.

첫번째는, 몇 달이 훌쩍 지나가는 대신에, 그 시간이 훨씬 더 기억에 남는 다는 것이었습니다.

 

 

i went from desk dwelling computer nerd to the kind of guy who bikes to work

나는 책상에 사는 컴퓨터 덕후에서 자전거로 출근하는 타입의 남자가 되었다.

 

dewelling 일정 한도를 넘은 상태

 

from scratch

처음부터

 

you might be sleep deprived, but you'll finish your novel

잠이 부족할 수도 있지만, 소설을 완성할 수 있을 것이다.

 

deprive 빼앗다

 

please do not deprive me of the pleasure 제게서 그 기쁨을 뺏지 마세요

 

i learned that when i made small, sustainable changes, things i could doing, they were more likely to stick.

저는 제가 할 수 있는 작은, 지속 가능한 변화를 만들 때, 그것들이 더 잘 유지 된다는 것을 배웠습니다.

 

 

They're a ton of fun.

정말 재미있어요

반응형